Založ si blog

Budúci poslanci hanbite sa!

Článok zo dňa 3.6.2010

Len nedávno (14.mája) som vyzval lídrov všetkých politických strán, ktoré kandidujú v blížiacich sa parlamentných voľbách, aby podporili moju výzvu na vzdanie sa polovice poslaneckého platu pre ľudí v núdzi. Apeloval som na všetky politické strany na Slovensku, aby po voľbách vzdaním sa polovice platu, ktorý dnes predstavuje približne 3600 €, podporili tých, ktorí to najviac potrebujú.
O niekoľko dní po mojej výzve priniesli agentúry správu, že talianski a španielski poslanci sa dobrovoľne vzdali časti svojho platu, čo napríklad v Taliansku urobí ročnú úsporu verejných financií 16 miliónov €.  V prípade Slovenska by išlo o 3,24 milióna €, ktoré by pomohli dobrej veci, napríklad v prípade škôd po povodniach, pre ľudí, žijúcich na hranici ľudskej dôstojnosti alebo odkázaných na pomoc iných. V duchu mojej výzvy sa k nižším platom poslancov postavil aj predseda českej ODS Petr Nečas, ktorý sa krátko po voľbách do poslaneckej snemovne v Českej republike vyjadril, že je za krátenie platov poslancov Snemovne. Na moju výzvu však na Slovensku reagovali len tri mimoparlamentné strany. Paliho Kapurková, ktorá má jediného člena a vznikla pravdepodobne len ako žart, Európska demokratická strana, ktorej preferencie tiež nenaznačujú prekročenie 5 %-nej hranice, potrebnej na vstup do parlamentu a Sloboda a solidarita. Kým prvé dve myšlienku podporili, líder SaS Richard Sulík odkázal, že ju nepodporí. Ostatné strany sa dokonca neunúvali ani len reagovať, čo považujem tiež za odmietavý postoj. Je veľmi smutné, že tí, ktorí by mali ísť príkladom pre občanov SR, nie sú ochotní urobiť minimálne takéto gesto. Súčasný plat poslanca je dostatočne vysoký na to, aby aj po vzdaní sa jeho polovice v prospech ľudí v núdzi, pokryl finančné potreby každého poslanca. Väčšina poslancov má aj iné príjmy, ako poslanecký plat, a tie sa nedajú porovnať s príjmami niektorých občanov, ktorí musia vyžiť z mesačného zárobku, nižšieho, ako 300 €. Je to hanba. Najviac ma zaráža, že na túto iniciatívu nezareagoval ani SMER-SD, ktorý vyznáva sociálne hodnoty a ľudí na východnom Slovensku balamutí rečami o tom, ako sa o nich postará.  Kvôli tomu, že som oslovil aj ostatné strany, čelil som v tej vlastnej nemalej kritike. Som však presvedčený, že v mojej materskej strane sú inteligentní ľudia, ktorí tento počin budú vnímať ako správnu vec.

 

Dodatok zo dňa 8.6.2010:

Na moju výzvu nepriamo zareagovala aj strana SMER-SD, ktorá ju tiež zahrnula aj do predvolebnej kampane.

Zahraniční poslanci si znižujú platy, naši nie…

07.06.2010

14. mája som písomne apeloval na lídrov politických strán, uchádzajúcich sa v parlamentných voľbách 2010 o poslanecké kreslá, aby sa v prípade úspechu vzdali polovice poslaneckého platu na dobrú vec a oslovili v tejto veci aj ostatných kandidátov vo svojej strane. „Vyzývam všetkých kandidátov, ktorí sa uchádzajú o parlamentné kreslo v nadchádzajúcom [...]

Poďte voliť.

07.06.2010

Moje meno je Peter Bella a kandidujem na poslanca Národnej rady za SDKU s číslom 84. Hovorí sa že každý národ má presne takú vládu akú si zaslúži. A ja si myslím, že tá veta dokonale platí. Máme to čo sme si zvolili, alebo skôr to čo si zvolili tí, ktorí boli voliť. Staršia generácia zažila časy, kedy sa trestalo za to, že ste nevolili jedinú správnu stranu a [...]

Vzdajte sa polovice poslaneckého platu!

07.06.2010

Moje meno je Peter Bella a kandidujem na poslanca Národnej rady za SDKU s číslom 84. Zo železnou pravidelnosťou tu snáď každý štvrťrok sledujeme pokusy o zviditeľnenie neviditeľných poslancov tým, že navrhnú niečo správne. To čo ľudia chcú a majú pravdu. Navrhnú oklieštenie poslaneckej imunity a zníženie platov poslancov Národnej Rady. A ako to zakaždým dopadne? [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 6959x
Priemerná čítanosť článkov: 1392x

Autor blogu

Kategórie

Archív

Odkazy