Zahraniční poslanci si znižujú platy, naši nie…

7. júna 2010, peterbella84, Nezaradené

14. mája som písomne apeloval na lídrov politických strán, uchádzajúcich sa v parlamentných voľbách 2010 o poslanecké kreslá, aby sa v prípade úspechu vzdali polovice poslaneckého platu na dobrú vec a oslovili v tejto veci aj ostatných kandidátov vo svojej strane. „Vyzývam všetkých kandidátov, ktorí sa uchádzajú o parlamentné kreslo v nadchádzajúcom volebnom období, aby sa v prípade úspechu vzdali polovice poslaneckého platu v prospech konkrétneho nadačného fondu, pomáhajúceho ľuďom v núdzi. Poslanecký plat je podľa môjho názoru dostatočne vysoký na to, aby aj v prípade polovičnej výšky dostatočne pokryl finančné potreby každého poslanca,“ citácia s mojej výzvy.

Na tú však reagoval len predseda SaS Richard Sulík. „Odmietam sa vzdávať akejkoľvek časti platu a zároveň som pevne rozhodnutý si môj plat odrobiť a si ho zaslúžiť,“ odkázal Sulík. Poslanecký plat, ktorý predstavuje približne 3600 €, je však podľa mňa dostatočne vysoký na to, aby aj jeho polovica zabezpečila slušný príjem. Zároveň by sa tým pomohlo ľuďom v núdzi a financie by boli transparentne použité tam, kde ich najviac treba. Sociálne slabším rodinám, zdravotne postihnutým, jednoducho na správu vec. Je mi ľúto, že táto iniciatíva sa nestretla s pozitívnym ohlasom. Mám pocit, že budúci poslanci nepochopili, o aké posty sa uchádzajú, že ide o zastupovanie ľudí a nie o to, aby si plnili vrecká. Práve oni by mali ísť v čase hospodárskej krízy príkladom pri uťahovaní opaskov, aby sa Slovensko nedostalo do podobnej situácie ako Grécko.

 

Ďakujem

 

Peter Bella,

kanditát na poslanca NRSR za SDKU č.84